Η ανάπτυξή του


Γνωστική Εξέλιξη

Οι δραστηριότητες που αναπτύσσει το μωρό εξαρτώνται ...

Αρχίζει να συγκεντρώνει την προσοχή του Οι δραστηριότητες που αναπτύσσει το μωρό εξαρτώνται από τη νοητική ...

περισσότερα...

Ανάπτυξη και κινητική εξέλιξη

Πολλά καινούργια πράγματα περιμένουν το μωρό, που σε ...

Ανάπτυξη Μετά τον 4ο μήνα ο ρυθμός της ανάπτυξης του παιδιού επιβραδύνεται κάπως, σε σύγκριση με τους ...

περισσότερα...

Η κινητική του εξέλιξη

Σε λίγους μήνες το μωρό θα γιορτάσει τα πρώτα του ...

Ο χρόνος αυτός με το μωρό μπορεί να είχε κούραση, αγωνίες και ευθύνες. Σας έκανε, όμως, να αποκτήσετε ...

περισσότερα...

Η συναισθηματική του εξέλιξη μετά τον 6ο μήνα

Προς το τέλος του πρώτου χρόνου το παιδί είναι για ...

Μη σας κάνει εντύπωση αν το μωρό, που όταν ήταν 3 - 4 μηνών γελούσε σε όλους και πήγαινε ευχαρίστως από αγκαλιά ...

περισσότερα...

Η εξέλιξη της ομιλίας του

Στην ηλικία των 8 μηνών τα περισσότερα παιδιά έχουν ...

Μέχρι το 12ο μήνα το παιδί κάνει σημαντικές προόδους. Αρχίζει να καταλαβαίνει το νόημα ορισμένων λέξεων και ...

περισσότερα...

Ομιλία και γνωστική εξέλιξη

Η ανάπτυξη της ομιλίας, ξεχωριστό γνώρισμα του ανθρώπου, ακολουθεί μια μακρόχρονη και πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία, η οποία, συνοπτικά, ως την ηλικία των 4 μηνών έχει ως εξής. Ήδη από τη γέννηση το μωρό αποκτά τις πρώτες του πληροφορίες σχετικά με την ομιλία από τους ήχους που ακούει και στη συνέχεια βλέποντας τους ανθρώπους να μιλάνε μεταξύ τους. Στη φάση αυτή το ενδιαφέρουν, κυρίως, το χρώμα και ο τόνος της φωνής. Μιλώντας του ήρεμα και τρυφερά ησυχάζει, καταλαβαίνοντας ότι θέλετε να το παρηγορήσετε. Αν του μιλήσετε απότομα ή εκνευρισμένα, το πιο πιθανό είναι να βάλει τα κλάματα, επειδή το μήνυμα που παίρνει του λέει ότι κάτι δεν πάει καλά. 
Η εξέλιξη της ομιλίας 
Στην ηλικία των 4 μηνών όχι μόνο αντιλαμβάνεται τον τρόπο που του μιλάτε, αλλά αναγνωρίζει τους ιδιαίτερους ήχους της φωνής σας. Τα φωνήεντα και τα σύμφωνα αποτελούν πλέον ήχους με ξεχωριστή ιδιότητα για να σχηματισθούν συλλαβές, λέξεις και προτάσεις.
 
Εκτός από δέκτης ήχων, το μωρό γίνεται και πομπός. Η αρχική του «ομιλία» είναι το κλάμα και στη συνέχεια οι «φωνούλες». Τον 4ο μήνα αρχίζει να «μπαμπαλίζει» στο ρυθμό και στον τόνο της γλώσσας που ακούει. Φυσικά δεν λέει τίποτε, αλλά, αν το ακούσετε προσεκτικά, θα δείτε ότι υψώνει ή χαμηλώνει τη φωνή του σαν να χρωματίζει μια ερώτηση ή μια κατάφαση. Κρατήστε τη «συζήτηση» αυτή ζωντανή, μιλώντας του όσο περισσότερο μπορείτε. Αν πει μια καθαρή, συγκεκριμένη συλλαβή, επαναλάβετέ την και πείτε του μερικές απλές λέξεις που την περιέχουν.
 
Μετά τον 6ο μήνα, που το μωρό αρχίζει να μιμείται τους ήχους που ακούει, η συμβολή σας αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Λέγοντάς του απλές λέξεις τις επαναλαμβάνει και τις ταυτίζει με τα αντικείμενα στα οποία αντιστοιχούν. Θα χρειαστεί να περάσει λίγος καιρός μέχρι να αποκωδικοποιήσετε εσείς τη «γλώσσα» που μιλάει το μωρό, αλλά εκείνο καταλαβαίνει πολλές από τις λέξεις που του λέτε προτού ακόμη συμπληρώσει τον πρώτο χρόνο.
 
Γνωστική εξέλιξη
Η γνωστική εξέλιξη του μωρού μετά τον 4ο μήνα μπαίνει σε νέα φάση. Το παιδί απορροφά πληροφορίες σαν σφουγγάρι και, το σπουδαιότερο, αρχίζει να τις χρησιμοποιεί στην πράξη. Δίνοντάς του τα κατάλληλα για την ηλικία του ερεθίσματα, το βοηθάτε να αναπτύξει τις δυνατότητες που έχει.
 
Η ικανότητα προσοχής και η μνήμη του διευρύνονται και συλλαμβάνει, στην πιο απλή της μορφή, την αρχή του αιτίου και του αποτελέσματος. Κάποια στιγμή θα διαπιστώσει ότι κουνώντας την κουδουνίστρα του παράγεται ένας ήχος. Ότι η κούνια του και τα παιχνίδια της κουνιούνται όταν κλωτσάει το στρώμα. Ότι πετώντας κάτι στο πάτωμα κάνει θόρυβο. Ότι τα κλειδιά που σήκωσε από το τραπέζι κάνουν έναν αλλιώτικο θόρυβο όταν τα κουνάει. Από τη στιγμή που θα αντιληφθεί ότι μπορεί να προκαλέσει κάτι, θα πειραματίζεται ανεξάντλητα σε κάθε νέα ευκαιρία. Παράλληλα θα διαπιστώσει ότι οι δραστηριότητές του αυτές δεν περνούν απαρατήρητες από το περιβάλλον, αφού κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό να τις προκαλέσει παίζοντας μαζί του. Έτσι, θα ρίχνει επίτηδες το παιχνίδι του κάτω ξανά και ξανά, για να σας δει να το μαζεύετε. Δώστε του απλά αντικείμενα, όπως πλαστικά κύπελλα, κουτάλια, καπάκια από κουτιά, που το διασκεδάζουν χωρίς κίνδυνο να σπάσουν.
 
Μια άλλη σημαντική ανακάλυψη που θα κάνει είναι ότι τα αντικείμενα υπάρχουν ακόμη και όταν δεν τα βλέπουμε. Τους πρώτους μήνες ο κόσμος του ήταν μόνον ό,τι υπήρχε γύρω του. Φεύγοντας από το δωμάτιό του παύατε να υπάρχετε και ξαναμπαίνοντας ήσασταν ένα καινούργιο πρόσωπο. Το παιχνιδάκι που κρύψατε κάτω από την κουβέρτα του έπαυε να υπάρχει και δεν σκεφτόταν να προσπαθήσει να το ξαναβρεί. Τώρα, όμως, έφθασε στο σημείο να ξέρει ότι ήσαστε το ίδιο πρόσωπο που βλέπει κάθε πρωί. Ότι το αρκουδάκι που είναι στο πάτωμα είναι το ίδιο αρκουδάκι που είχε στο κρεβάτι του. Ψάχνοντας και ανακαλύπτοντας κρυμμένα αντικείμενα, παρατηρώντας τους ανθρώπους που έρχονται και φεύγουν, με την πάροδο του χρόνου αναπτύσσεται περισσότερο και εδραιώνεται η αντίληψη της σταθερής ύπαρξης των αντικειμένων και των ανθρώπων.
 
Στην ηλικία αυτή τα παιχνίδια που το διασκεδάζουν είναι άθραυστοι καθρέφτες στερεωμένοι στην κούνια του, πάνινες μπάλες ή ζωάκια, κουδουνίστρες, παιχνίδια που παίζουν μουσική ή κάνουν διάφορους θορύβους, παιχνίδια με λαβές για να τα πιάνει. Εξίσου ενδιαφέρον είναι να του ξεφυλλίζετε βιβλία ή περιοδικά με εικόνες και χρώματα.
 
Ξεφυλλίστε μπροστά του βιβλία με εικόνες. Τα περιοδικά μπορεί να έχουν ενδιαφέρουσες εικόνες και χρώματα. Προσέξτε, όμως, γιατί τα φύλλα των περιοδικών είναι κοφτερά και μπορεί εύκολα να κόψουν το ευαίσθητο δέρμα του όπως τα ξεφυλλίζετε!
 
 
 
 
created by Internet Business Hellas