Η ανάπτυξή του


Γνωστική Εξέλιξη

Οι δραστηριότητες που αναπτύσσει το μωρό εξαρτώνται ...

Αρχίζει να συγκεντρώνει την προσοχή του Οι δραστηριότητες που αναπτύσσει το μωρό εξαρτώνται από τη νοητική ...

περισσότερα...

Ανάπτυξη και κινητική εξέλιξη

Πολλά καινούργια πράγματα περιμένουν το μωρό, που σε ...

Ανάπτυξη Μετά τον 4ο μήνα ο ρυθμός της ανάπτυξης του παιδιού επιβραδύνεται κάπως, σε σύγκριση με τους ...

περισσότερα...

Η κινητική του εξέλιξη

Σε λίγους μήνες το μωρό θα γιορτάσει τα πρώτα του ...

Ο χρόνος αυτός με το μωρό μπορεί να είχε κούραση, αγωνίες και ευθύνες. Σας έκανε, όμως, να αποκτήσετε ...

περισσότερα...

Ομιλία και γνωστική εξέλιξη

Η ανάπτυξη της ομιλίας, ξεχωριστό γνώρισμα του ...

Η εξέλιξη της ομιλίας Στην ηλικία των 4 μηνών όχι μόνο αντιλαμβάνεται τον τρόπο που του μιλάτε, αλλά ...

περισσότερα...

Η συναισθηματική του εξέλιξη μετά τον 6ο μήνα

Προς το τέλος του πρώτου χρόνου το παιδί είναι για ...

Μη σας κάνει εντύπωση αν το μωρό, που όταν ήταν 3 - 4 μηνών γελούσε σε όλους και πήγαινε ευχαρίστως από αγκαλιά ...

περισσότερα...

Η εξέλιξη της ομιλίας του

Στην ηλικία των 8 μηνών τα περισσότερα παιδιά έχουν λεξιλόγιο από μερικά μονοσύλλαβα (μπα, ντα, γκου κλπ) και έχουν συνηθίσει την ανθρώπινη φωνή, τον τόνο και τις αποχρώσεις της.  
Μέχρι το 12ο μήνα το παιδί κάνει σημαντικές προόδους. Αρχίζει να καταλαβαίνει το νόημα ορισμένων λέξεων και όταν, π. χ., αναφέρετε το αγαπημένο του παιχνιδάκι στρέφεται προς αυτό ή ψάχνει να το βρει. Πριν ακόμη μπορέσει να αρθρώσει λέξεις, δείχνει αυτό που θέλει ή προσπαθεί με χειρονομίες να σας κάνει να το καταλάβετε. Επαναλαμβάνει τα μονοσύλλαβα και προσπαθεί να μιμηθεί ήχους ή απαντά με χειρονομίες, όπως κουνώντας το χέρι του σε αποχαιρετισμό χωρίς να μπορεί να πει τη λέξη «αντίο». Όταν ακούγεται μουσική ή όταν του τραγουδάτε, χτυπάει παλαμάκια συμμετέχοντας στη «διασκέδαση». Ταυτίζει κάποια αντικείμενα με το όνομά τους, αλλά, φυσικά, τα αποδίδει με το δικό του τρόπο και λέει, π. χ., «γάου» για το σκυλάκι, «νου» για το νερό, «μου» για το γάλα. Κάποια στιγμή, δοκιμάζοντας συλλαβές, θα πει «μαμά», «μπαμπά». Βλέποντας τη δική σας αντίδραση, θα καταλάβει ότι αυτό που λέει έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία, θα το χρησιμοποιεί για να σας φέρει κοντά του ή να τραβήξει την προσοχή σας και θα το ταυτίσει με σας.
 
Μιλάτε του όσο πιο πολύ μπορείτε
Μιλάτε του όσο μπορείτε. Πείτε του τι συμβαίνει γύρω του, περιγράψτε του τις κινήσεις σας όταν του κάνετε μπάνιο, του ετοιμάζετε φαγητό ή το ντύνετε για βόλτα. Χρησιμοποιείστε απλές λέξεις σε κανονική σύνταξη και φροντίστε να χρησιμοποιείτε την ίδια λέξη, κάθε φορά, για το ίδιο αντικείμενο. Ξεφυλλίστε μαζί του βιβλία με εικόνες, αφήστε το να δοκιμάσει να γυρίζει τα φύλλα, ονομάστε αυτό που βλέπει δείχνοντάς το. Όταν λέει «νου» και ζητάει νερό, δώστε του το νερό χρησιμοποιώντας την κανονική λέξη. Όταν λέει τα ακατανόητα μονοσύλλαβά του, απαντήστε του, κάπου - κάπου, με τον ίδιο τρόπο για να έχει την αίσθηση ότι «κουβεντιάζει» μαζί σας, αλλά αποφεύγετε να μιμείσθε συνεχώς τη δική του ομιλία. Δεν μπορείτε, ακόμη, διορθώνοντάς το να το κάνετε να πει τις λέξεις σωστά, αλλά το βοηθάτε να εντυπώνει και να αφομοιώνει αυτό που σε λίγο καιρό θα βγει αυθόρμητα.
Η εξέλιξη της ομιλίας δεν ακολουθεί τον ίδιο ρυθμό σε όλα τα παιδιά. Συνήθως, στην ηλικία του ενός χρόνου, τα περισσότερα παιδιά λένε καθαρά ή όχι 2 - 3 λέξεις με νόημα, αλλά υπάρχουν παιδιά που, ενώ καταλαβαίνουν και κάνουν αυτό που τους λέτε, δεν αρθρώνουν κανονικά λέξεις.
 
Ένα παιδί που μεγαλώνει στη σιωπή είναι πολύ πιθανό να αργήσει να μιλήσει. Ένα παιδί που ακούει να του μιλάνε μόνο «μωρουδίστικα» είναι φυσικό να αργήσει να πει λέξεις καθαρά. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία στην ηλικία αυτή δεν είναι τόσο τι λέει το παιδί, αλλά το ότι αντιλαμβάνεται, αντιδρά και προσπαθεί με κάποιο τρόπο να επικοινωνήσει. Αντίθετα, αν το παιδί δεν δείχνει να ενδιαφέρεται ή να αντιδρά στους ήχους ή στις ομιλίες, πρέπει να ελεγχθεί μήπως αυτό οφείλεται σε πρόβλημα της ακοής ή της αντίληψης.
 
Γενικά, από πλευράς εξέλιξης της ομιλίας, στο τέλος του πρώτου χρόνου το παιδί πρέπει:
  • Να δείχνει ενδιαφέρον όταν ακούει ομιλίες και να ανταποκρίνεται όταν του μιλούν.
  • Να χρησιμοποιεί απλές χειρονομίες ή να δείχνει αυτό που θέλει με απλές κινήσεις (π. χ., να λέει «όχι» κουνώντας το κεφάλι του).
  • Να καταλαβαίνει όταν του λέτε «όχι».
  • Να «μπαμπαλίζει» με «νόημα» συμμετέχοντας στην κουβέντα.
  • Να λέει «μαμά», «μπαμπά» και να προσπαθεί να μιμηθεί λέξεις που ακούει.

 
 
 
 

 

 

created by Internet Business Hellas