Απώλεια βάρους μετά την εγκυμοσύνη

Οι καλύτερες τροφές για να είστε υγιείς και να προσφέρετε στα βρέφη

Επιλέξτε τρόφιμα, που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και ...

Δημητριακά ολικής αλέσεως. Πρόκειται για ένα μείγμα σύνθετων υδατανθράκων, ασβεστίου, με πολλές βιταμίνες ...

περισσότερα...

Πόσο γρήγορα μπορώ να χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης;

Γράφει ο Δρ. Γιάννης Χρύσου,
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
 
Πολλά είναι τα παραδείγματα διάσημων γυναικών, ηθοποιών και μοντέλων, που μόλις λίγους μήνες μετά τον τοκετό κατάφεραν να χάσουν τα κιλά της εγκυμοσύνης και να επαναφέρουν την σιλουέτα τους στην εικόνα πριν την εγκυμοσύνη. Επιθετικές δίαιτες και εξαντλητικά προγράμματα άσκησης, σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, είναι ο τρόπος αντιμετώπισης. Συχνά αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση για πολλές γυναίκες που μετά την εγκυμοσύνη δεν νιώθουν άνετα στο σώμα τους και θέλουν να επιστρέψουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα στο προηγούμενο βάρος και εικόνα τους.
 

 

Είναι όμως ασφαλές να χάνεις τα κιλά της εγκυμοσύνης σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα;
 
Οι στερητικές δίαιτες δεν είναι ασφαλείς κυρίως για τη μαμά αλλά και για το μωρό. Αν θηλάζεις πρέπει να τροφοδοτείς τον οργανισμό σου με συγκεκριμένες ποσότητες ενέργειας, λίπους, πρωτεϊνών, βιταμινών, και μετάλλων. Το μητρικό γάλα δεν επηρεάζεται εύκολα από την διατροφή της μητέρας, όμως αντλεί την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που απαιτεί για την παραγωγή του, από τον οργανισμό της. Επιπλέον θα πρέπει να θυμάσαι ότι η γέννα, αν και είναι κάτι φυσιολογικό, είναι κάτι που «τραυματίζει» το σώμα σου το οποίο θέλει χρόνο και σωστή διατροφή για να επανέλθει στην αρχική και φυσιολογική του κατάσταση. Δεν θα πρέπει να πιέζεις το εαυτό σου να χάσει βάρος, εκτός και αν έχεις κάποιο πολύ σοβαρό λόγο. Ηθοποιοί και μοντέλα συχνά έχουν συμβόλαια συνεργασίας που τις υποχρεώνουν σε πολύ σύντομο διάστημα να έχουν την αρχική τους εικόνα. Για παράδειγμα, η Heidi Klum είχε παραδεχτεί ότι το συμβόλαιο που είχε την δέσμευε να χάσει όλα τα κιλά της εγκυμοσύνης μέσα σε ένα μήνα! Η συμφωνία της με την Victoria’s Secret που της εξασφάλιζε 25 εκατομμύρια δολάρια τις απαγόρευε να οποιαδήποτε αλλαγή στο σώμα της.
 
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι διάσημες μαμάδες δεν είναι 100% ειλικρινείς όταν μιλάνε για τον τρόπο που έχασαν τα κιλά της εγκυμοσύνης.
Στο σημείο αυτό, γεννάται το μεγάλο ερώτημα!
 
Πως τα κατάφεραν;
Είναι πολύ σπάνιο μια μητέρα να επιστρέψει αμέσως στο αρχικό της βάρος. Και επειδή δεν είναι συχνό εύκολα γεννιέται η απορία αν τελικά κατέφυγαν σε λιποαναρόφηση, λιπογλυπτική ή έκαναν πλαστική στην κοιλιά τους μετά την καισαρική τομή. Κάποιες ισχυρίζονται ότι έχασαν τα κιλά με το θηλασμό. Ο θηλασμός όμως καταναλώνει μόλις 300 θερμίδες επιπλέον κάθε ημέρα. Βοηθάει μεν αλλά δεν είναι αρκετό για να σε μετατρέψει σε αδύνατη φιγούρα μοντέλου. Επίσης, σύμφωνα με την φυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού, και η λεκάνη απαιτεί τον χρόνο της για να επανέλθει στην αρχική μορφή της.
 
Ποια είναι η πιο υγιής προσέγγιση απώλειας βάρους μετά την γέννα;
Αρχικά πρέπει να καταλάβεις ότι χρειάζεται χρόνος για να επιστρέψεις στο σώμα που είχες πριν την εγκυμοσύνη. Καμία γυναίκα δεν βγαίνει από το νοσοκομείο φορώντας το τζιν της. Την πρώτη εβδομάδα μετά τη γέννα, θα χάσεις 2 – 3 κιλά που ουσιαστικά είναι τα υγρά που συγκρατούσε το σώμα σου για το έμβρυο. Μετά από αυτή την εβδομάδα, στόχος σου πρέπει να είναι η απώλεια μισού έως ενός κιλού εβδομαδιαίως. Δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι ιδιαίτερο ή κάποια εξαντλητική δίαιτα. Εφόσον έχεις την υπομονή αλλά και την διάθεση και ψυχική ισορροπία που απαιτεί η διαδικασία, κατανάλωσε πολλά φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και λιπαρά ψάρια, κάνε γυμναστική συστηματικά με την έγκριση του γιατρού που σε παρακολουθεί και προσπάθησε να αποφύγεις τα μεγάλα και ένοχα γεύματα- μην ψάχνεις δηλαδή για το παγωτό όταν το μωράκι σου σε ξυπνάει στις 3 το πρωί. Σχετικά με την γυμναστική, πρέπει να αποφύγεις ασκήσεις που προκαλούν έντονες αναταράξεις ή δονήσεις στην περιοχή του στήθους, γιατί φαίνεται να επηρεάζει την γεύση του γάλατος. Αν πήρες το φυσιολογικό βάρος των 11 – 15 κιλών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να δώσεις στο σώμα σου χρόνο -τουλάχιστον 3 έως 4 μήνες- για να δεις τη διαφορά. Δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι οπότε απλά απόλαυσε την νέα πραγματικότητα – εσένα ως θηλάζουσα μητέρα, με το νέο σου μωράκι. 
 
 


created by Internet Business Hellas